Iglo Roerbaksensatie Paella

Standaard

paella paella2

Na de verse pizza van gisteren vandaag een andere internationale klassieker op het menu: Paella. In het vriesvak vond ik deze Iglomaaltijd voor een bedrag van €3,98, ‘daar kan je het zelf niet voor maken’. Bereiden is een eitje, enkel een paar lepels water toevoegen en de rest gaat vanzelf. Na 10 minuten van het vuur halen en voila, zie hierboven het resultaat.

De paella is rijkelijk gevuld met garnalen, kip, erwten, ui en paprika. De geur is verrukkelijk en geeft veel hoop. Er is niet zuinig aan gedaan met kip en garnalen. De garnalen vindt ik enigszins plastic aanvoelen in de mond, verder bevatten ze weinig smaak. De kip is prima, mals en lijkt zowaar op ‘echte’ kip. De rijst is heerlijk dankzij de kruiden die door de paella zitten en ook de groenten smaken goed. Na een half bord heb ik echter wel genoeg van de garnalen. Jammer, want ik ben normaal dol op garnalen.

Conclusie: De paella is zeker niet ambachtelijk gemaakt, wat verwacht je ook voor 4 euro. Toch is de rijst lekker gekruid en zitten er veel ingrediënten in de maaltijd. De garnalen zijn chemisch en smaken niet eens naar garnaal, gemiste kans van Iglo. De kip is redelijk en dat maakt het totaal een redelijke paella. Redelijkerwijs geef ik dit gerecht 3 sterren. Zelf paella maken is me te veel werk, dus is dit een vervanging waar ik maar mee moet leven.

Geef een reactie

