Verse Pizzeria Prosciutto van Albert Heijn

Standaard

pizza

Een klassieker in de wereld van de kant-en-klaar maaltijden, de pizza. Eenvoudig klaar te maken, smakelijk en goedkoop. Albert Heijn heeft sinds enkele jaren een positieve uitzondering gemaakt op de diepvriespizza; de verse pizza. De pizza’s zijn te vinden bij de maaltijdsalades en zien er direct al een stuk smakelijker uit als de diepvriespizza’s. De pizza is rijkelijk gevuld met écht verse ingrediënten en ziet er ambachtelijk uit. De pizza kost €5,49 en is regelmatig in de bonus.

Ik koos voor de Prosciutto variant. De pizza is voorzien van ham, spek, tomaatjes en kaas. Bij de pizza zit een zakje verse rucola die na bereiding over deze pizza gelegd kan worden. De rijke topping maakte deze pizza tot een van de hoogtepunten van de week, op de fiets terug van de Albert Heijn keek ik hongerig de ingrediënten uit de doos.

Na het bakken in de over verspreidde zich direct een heerlijk geur van gebakken spek in mijn kleine appartementje. Ik voegde geheel volgens recept de rucola toe en begon aan deze Italiaanse lekkernij. De bodem van de pizza was heerlijk en ook de verse ingrediënten smaakten super, minpunt was dat de pizza droog was en lang niet overal bedekt met topping. Je kan natuurlijk ook niet te veel verwachten, hoe naïef was ik om te denken dat deze verse pizza met liefde was bereid.

Eindoordeel: lekkerder dan een normale diepvriespizza, helaas moet ik concluderen dat je voor ruim 5 euro geen hele pizza kan bedekken. Weer een illusie armer, ondanks dat ik niet verkeerd heb gegeten. Met lichte teleurstelling krijgt deze kant-en-klaar maaltijd 3,5 ster. Ik zal binnenkort een van de andere verse pizza’s testen, op hoop van zegen!

Geef een reactie

