Quiche Mediterrane groente van de Albert Heijn

Standaard

gtin8718265597259_2d1 (200x200_JPG)

Vandaag eens geen kant en klare maaltijd gegeten, afwisseling is immers erg belangrijk in mijn verzorgde dieet ;-). Om de lezers van mijn blog niet teleur te stellen toch tussen de middag een product getest, dit keer een groentequiche van de Albert Heijn. Ik heb gekozen voor de smaak mediterrane groenten, maar de quiche is ook in andere smaken verkrijgbaar zoals kaas/broccoli, spinazie/blauwe kaas en tomaat/mozarella. De quiche is deze week in de bonus en kost slechts 2,39. Normaal gesproken betaal je hier een hele euro extra voor.

De quiche is 200 gram en is zeker niet maaltijd vervangend (voor mij althans). Volgens de beschrijving is de quiche ‘rijk gevuld met courgette, ui, tomaat en paprika. De garnering met olijven en pijnboompitten geeft nóg meer smaak en karakter. Heerlijk bij een glas wijn, of als lichte maaltijd met sla.’ Ik zal u maar gelijk uit deze droom helpen, de quiche valt tegen. De quiche is niet rijk gevuld en is flauw van smaak. De garnering van pijnboompitten heb ik even gemist en er lag inderdaad een halve olijf op het taartje. De buitenkant is niet krokant en de binnenkant is slap. Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen ervaren quicheproever ben, maar kan toch niet anders dan concluderen dat dit een tegenvaller was.

Conclusie: de quiche krijgt van mij 2 sterren. De smaak is niet verkeerd, maar springt er ook zeker niet uit. De rijkelijke vulling volgens de beschrijving ontbreekt en de structuur van de quiche is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik was in de supermarkt nog benieuwd naar de andere smaken, maar ik ben toch bang dat deze niet getest zullen worden op deze blog, want ik quich die volgende keer niet uit het schap.

Geef een reactie

