Chinees-Indische Rijkgevulde Bami van de Albert Heijn

Standaard

2014-09-29 18.44.362014-09-29 18.57.44

Na een lange werkdag hebben we allemaal wel eens zin in een makkelijke maaltijd. Sommige mensen natuurlijk vaker dan een ander. Vandaag was het bij mij weer eens zover. Lange werkdag achter de rug en dan zie je bij het binnenlopen van de Albert Heijn een groep lotgenoten voor de Aziatische eenvaksmaaltijden. Nieuwsgierig als ik ben ga ik toch ook eens even kijken wat daar te vinden is. In de bonus deze week de rijkgevulde bami. Klinkt lekker en voor €3,07 kan ik de bami niet laten liggen. Thuis heb ik nog een bakje saté in de vriezer staan om de maaltijd compleet te maken.

Na 5 minuten in de magnetron trek ik de verpakking open en komt me de geur van oosterse kruiden me tegemoet. Ik schep de bami op mijn bord en doe de saté eroverheen. De bami ziet er prima uit en is inderdaad goed gevuld. Wel valt me op dat er weinig kip in zit, zal wel het duurste ingrediënt zijn. De bami is lekker gekruid en ook lekker van structuur. De maaltijd is meer dan voldoende al adviseer ik wel om er inderdaad iets van saté bij te nemen aangezien het anders wel eentonig wordt. Bij andere kant-en-klaar nasi’s zijn de slierten vaak slap en klef, maar dit was absoluut niet het geval.

Al met al een ruime voldoende voor de rijkgevulde nasi van de Albert Heijn. Helaas niet bijzonder, vandaag 3 sterren van de 5. Met toevoeging van extra kip zou het cijfer nog omhoog kunnen. Binnenkort meer recensies van bijzondere kant-en-klaar maaltijden uit de bekende supermarkten!

Geef een reactie

