Hollandse Stamppot: Zuurkool van de Albert Heijn

Standaard

Hollandse Stamppot: Zuurkool

Na weer een lange, stressvolle en vermoeide maandag bekeek ik met grootste interesse het bonuskrantje, welke fantastische aanbiedingen kunnen we deze week weer verwachten. Ik blader het vers fruit, de groenten en het vlees voorbij en kom dan einde aan bij de kant-en-klaar maaltijden. De herfst is begonnen en klaarblijkelijk heeft Albert Heijn hierop ingespeeld door de stamppotten in de aanbieding te gooien. Eerlijk is eerlijk; ik was er wel weer aan toe. Na een moeilijk keuzemoment voor het schap besloot ik te gaan voor de zuurkool met magere rookworst en jus. Deze week slecht €2,00 en de portie ziet er goed uit.

Het echte wintergevoel ontbreekt nog, maar wellicht dat deze magnetronmaaltijd daar verandering in kan brengen. Na 7 minuten uit de magnetron hoor ik de jus pruttelen en haal ik de maaltijd uit de magnetron. Pak snel het bestek erbij en begin enthousiast aan de maaltijd, onder het genot van Masterchef. De zuurkool is vrij zout van smaak, maar verrast qua structuur. De stamppot ziet er niet bepaald lekker uit (zoals je op de foto kunt zien), maar valt qua smaak alleszins mee. De jus lijkt meer op vet, maar dat compenseert dan weer met de magere rookworst denk ik dan maar. De worst is prima van smaak. De zuurkool scoort een onvoldoende, maar de worst en de scherpe prijs zorgt ervoor dat ik toch 3 sterren ga geven aan deze maaltijd.

Zuurkool met rookworst

De volgende keer iets minder gebruik maken van zout en iets meer smaak van zuurkool, dan zou de maaltijd de zuurkool van moeder kunnen doen vergeten. De worst is prima en de portie is ruim voldoende. Voor 2 is het knap dat je het kan maken, vandaar dat ik tevreden terug kijk op mijn eerste stamppot uit de magnetron. Het tips niet aan zelf maken, maar ik had daarentegen slechts een vork en een mes aan afwas en de totale bereiding kostte met 7,5 minuut (inclusief het instellen van de magnetron).

Een gedachte over “Hollandse Stamppot: Zuurkool van de Albert Heijn

Geef een reactie

